Κρήτη | Ποιοι είναι οι Ινδοί που πήραν το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Η εταιρεία που κάνει έργα σε όλο τον κόσμο, και φροντίζει τους φτωχούς στην Ινδία!
Ποια είναι όμως η ινδική εταιρεία που κανείς δεν περίμενε ότι θα ήταν αυτή που, μέσω της κοινοπραξίας με την ΤΕΡΝΑ, θα αναλάμβανε το αεροδρόμιο στο Καστέλι; Το Candianews αναζήτησε την «ταυτότητά» της αλλά και τις δραστηριότητές της.
Μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για έναν κολοσσό, την GMR Group, που έχει την έδρα του στην Ινδία, αλλά δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, της ενέργειας, της κατασκευής αυτοκινητόδρομων και άλλων υποδομών, σε όλο τον κόσμο. Μέχρι πρόσφατα είχε το μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, κατασκευάζει τώρα το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στη νότια Ινδία, ενώ έχει συμμετοχή σ’ ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, του «Ίντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί.
Η GMR Group ιδρύθηκε ως μια μικρή εταιρεία το 1978. Κατασκεύαζε υφάσματα από ίνες γιούτα, κάτι δηλαδή σαν καραβόπανα. Γρήγορα όμως εξελίχτηκε και πέρασε στις κατασκευές, ενώ σήμερα είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ινδία.
Πέρα από το επιχειρηματικό μέρος, έχει μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ασχολείται με τα κοινωνικά ζητήματα και χρηματοδοτεί δράσεις που αφορούν στους φτωχούς Ινδούς. Δραστηριοποιείται στον τομέα της παιδείας και της υγείας σε φτωχές περιοχές, κατασκευάζοντας και λειτουργώντας σχολεία και νοσοκομεία για τους Ινδούς με χαμηλά εισοδήματα, υποδομές υγιεινής κα.
Το ίδρυμα του κολοσσού έχει διακηρύξει ότι στόχος του είναι όλοι οι Ινδοί να έχουν φαγητό και υγιεινή καθώς και πρόσβαση στην εκπαίδευση και στο σύστημα υγείας.
Ο διαγωνισμός
«Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο και η ελληνική αγορά θεωρούμε ότι έχουν μεγάλη προοπτική στον τομέα του τουρισμού», δήλωσε στην ¨Καθημερινή», μετά τη διαδικασία ο Sidharath Kapur, πρόεδρος της GMR Airports Ltd. Οπως αναφέρει ο κ. Kapur, η GMR Airports έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση σημαντικών σε επιβατική κίνηση αερολιμένων, ενώ στην περιοχή μας συμμετείχε στην κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου Gokcen της Κωνσταντινούπολης, από το οποίο αποχώρησε πριν από δύο χρόνια πουλώντας το μερίδιό της (40%). Το αεροδρόμιο στο Καστέλλι εμφανιζόταν να διεκδικεί μέχρι τελευταία στιγμή τόσο ο Ακτωρ, που είχε συνάψει συμμαχία με τον γαλλικό όμιλο Vinci, όσο και η J&P Αβαξ, αλλά και ο κινεζικός όμιλος της CSCEC από κοινού με την «Αρχιρόδον».
Οι εν λόγω όμιλοι είχαν ζητήσει νέα τρίμηνη παράταση έως το τέλος Ιανουαρίου του 2017, επικαλούμενοι σειρά ζητημάτων. Το σημαντικότερο εξ αυτών αφορούσε κάποιες αλλαγές που έπρεπε να συμπεριληφθούν στην προκήρυξη του διαγωνισμού αναφορικά με τον ρόλο που θα είχε μελλοντικά στην καθημερινή λειτουργία του αεροδρομίου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλαγές που κρίνονταν επιβεβλημένες μετά το νέο πλαίσιο που θεσπίζει τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της εν λόγω υπηρεσίας και το οποίο ψηφίστηκε πριν από δύο εβδομάδες.
Μάλιστα, όπως διαμηνύουν στελέχη τους, το υπ. Υποδομών είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα δοθεί νέα παράταση, παρότι ο διαγωνισμός για το έργο εκκρεμεί τα τελευταία δυόμισι χρόνια.
Ως εκ τούτου, κάνουν λόγο για αιφνιδιασμό τους, δεδομένου ότι όταν κατέστη σαφές ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση, ήταν πλέον αργά για να μπορέσουν να συμμετάσχουν, έστω και την τελευταία στιγμή, καθώς δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος για την έκδοση εγγυητικών επιστολών και τη συνεννόηση με τους ξένους εταίρους τους.
«Οι ξένοι εταίροι μας είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο και μάλιστα είχαμε συμφωνήσει και το ύψος της προσφοράς που θα καταθέταμε», τονίζει ανώτατο στέλεχος μιας εκ των εταιρειών που έμειναν «εκτός νυμφώνος». Αντίστοιχα, εκπρόσωπος έτερου ομίλου ανέφερε στην «Κ» ότι «στο υπουργείο ήταν σαφές το ενδιαφέρον μας να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό. Είχαμε επισημάνει σε όλες τις προηγούμενες παρατάσεις που δόθηκαν τις ελλείψεις και τις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν στην προκήρυξη, οι οποίες σε γενικές γραμμές γίνονταν δεκτές. Το τελευταίο διάστημα, δε, εισπράτταμε ότι θα δοθεί και νέα παράταση, κάτι που εν τέλει δεν έγινε, αιφνιδιάζοντάς μας».
Στελέχη του κλάδου τονίζουν πάντως ότι κάποια στιγμή θα έπρεπε να προχωρήσει ο διαγωνισμός, καθώς οι συνεχείς παρατάσεις δεν είχαν κάποιο άμεσο όφελος, π.χ. αναφορικά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από νέους ομίλους, ώστε να ενταθεί ο ανταγωνισμός. Οπως αναφέρουν με νόημα, «αν οι ενδιαφερόμενοι δεν ήταν έτοιμοι να καταθέσουν προσφορές ύστερα από τόσες καθυστερήσεις, μάλλον δεν θα ήταν και ποτέ, ή ενδεχομένως να ήθελαν να γίνει ο διαγωνισμός με άλλους όρους».
cretalive.gr