Η Μαρία Παπαδημητρίου στην 56η Μπιενάλε Βενετίας
Σύμφωνα με πληροφορίες του TheTOC.gr η επίσημη εκπροσώπηση της Ελλάδας στην 56η Μπιενάλε Βενετίας είναι η εικαστικός, καθηγήτρια Εικαστικών Τεχνών στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Μαρία Παπαδημητρίου.
Πώς δηλαδή, το «αγρίμι» υπερφαλαγγίζει οποιαδήποτε «αγαθή» πρόθεση, τόσο στην κλίμακα των διαπροσωπικών σχέσεων, όσο και των διεθνικών, διαφυλετικών κλπ.
Το έργο έχει τίτλο «Why Look at Animals? Αγριμικά».
Το έργο έχει τίτλο «Why Look at Animals? Αγριμικά».
Η επιλογή της Παπαδημητρίου δεν έχει αναφορά στην κρίση, παρότι η θεματική αναπαράγεται σταθερά και διεθνώς. Είναι μία πρόταση αυτοπροσδιορισμού και ετεροπροσδιορισμού.
Τα «υλικά» της εγκατάστασης
Η εγκατάσταση αφορά στην «ανασύσταση» ενός καταστήματος, έχει ως αφετηρία ένα μαγαζί που υπάρχει στην πραγματικότητα -κάπου στην Αθήνα- με δέρματα άγριων ζώων.Βενετία, 22 Οκτωβρίου, το πρώτο «ραντεβού»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης, ο νιγηριανής καταγωγής Οκουι Ενβεζορ, έχει απευθύνει πρόσκληση στους curators, στους επιμελητές όλων των εθνικών συμμετοχών, στις 22 Οκτωβρίου, προκειμένου να ανακοινώσει τον γενικότερο τίτλο της 56ης διοργάνωσης. Τη συνάντηση θα ακολουθήσει, στις 12 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των εθνικών συμμετοχών.Η Γνωμοδοτική Επιτροπή
Την πενταμελή Γνωμοδοτική Επιτροπή, που αξιολόγησε τις καλλιτεχνικές προτάσεις για την ελληνική εκπροσώπηση απαρτίζουν οι: Μαρία Τσαντσάνογλου, ιστορικός τέχνης, δ/ντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Αλέξανδρος Ψυχούλης, εικαστικός, αναπληρωτής καθηγητής Τέχνης και Τεχνολογίας στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Χάρης Κοντοσφύρης, εικαστικός, επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Λήδα Παπακωνσταντίνου, εικαστικός, Διονύσιος (Ντένης) Ζαχαρόπουλος- ιστορικός και κριτικός τέχνης, καλλιτεχνικός δ/ντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠ.ΠΟ.Α., Γιώργος Καλαμαντής.
Η Ελλάδα στη Μπιενάλε Βενετίας
Είναι η αρχαιότερη και μία από τις σπουδαιότερες περιοδικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στον κόσμο, καθώς και η μοναδική που μέχρι σήμερα διατηρεί το καθεστώς των εθνικών εκπροσωπήσεων.Στην ιστορία των 119 χρόνων λειτουργίας της, η Μπιενάλε άσκησε μεγάλη καλλιτεχνική επιρροή, έγινε όχημα διάδοσης πολιτικών ιδεών και αντιμετώπισε, άλλοτε με άμεσο και άλλοτε με έμμεσο τρόπο, ποικίλες θεματικές προκλήσεις που αφορούσαν τις διεθνείς κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις.
Η Ελλάδα συμμετέχει στην Μπιενάλε Βενετίας από το 1934 έως σήμερα, με καλλιτέχνες που σφράγισαν την εικαστική ιστορία του τόπου, μεταξύ των οποίων ο Φώτης Κόντογλου, ο Γιώργος Μπουζιάνης, ο Γιάννης Μόραλης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Γιώργος Ζογγολόπουλος, ο Κώστας Τσόκλης, ο Νίκος Κεσσανλής και ο Λουκάς Σαμαράς.
Ποια είναι η Μαρία Παπαδημητρίου
Η Μαρία Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Σπούδασε στο Παρίσι στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ENESBA 1981 – 1986. Γνωστή ως καλλιτέχνης για την ικανότητά της να ενεργοποιεί συνεργασίες και συλλογικές δραστηριότητες που συνδέουν άμεσα την τέχνη με την κοινωνία. Το έργο της είναι διαδραστικό ποικιλόμορφο με κοινωνικοπολιτικές αναφορές και κύριο άξονα τον τόπο και τον άνθρωπο.Το 1998 ίδρυσε το Προσωρινό Αυτόνομο Μουσείο για Όλους «Temporay Autonomous Museum for All» ( T.A.M.A. )
Είναι Ιδρυτικό μέλος της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Τhrace Center of Visual Arts και της Εταιρείας για τον Πολιτισμό ΖΕΟΝ
Το 2003 της απονεμήθηκε το βραβείο ΔΕΣΤΕ για τη Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη.
Εχει εκθέσει μεταξύ άλλων:
1st Biennial, Τίραννα, (2001), Sao Paulo Biennial, Βραζιλία (2002), Neue Galerie, Γκρατζ, (2002). Manifesta04, Φρανκφούρτη (2003). Kunsthalle Fridericianum, Κάσσελ (2003). Museo Reina Sofia, Μαδρίτη(2004). Olivetti Foundation, Ρώμη (2004). MM Projects Rincon, Πουέρτο Ρίκο (2004). Riflemaker Gallery, Λονδίνο (2005). Pavillion of Contemporary Art, Μιλάνο (2006). EPO Μόναχο (2006). Bâtiment d’Art Contemporain, Γενεύη (2007). Centro Galego de Arte Contemporánea, Santiago de Compostela, Ισπανία (2007). 1st Bienal de Arquitectura Arte Paisaje de Canarias Λανζαρότε (2006-7). 1st Thessaloniki Biennale of Contemporary Art (2007). Kunsthaus, Γκρατζ, (2007). Μακεδονικό Μουσείο Συγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2007). 7th Gwangju Biennale, Gwangju, Κορέα (2007). Casa del Lago, Πόλη του Μεξικού(2008), Γκαλερύ Ζήνα Αθανασιάδου Θεσσαλονίκη, (2008). ]. 10th Lyon Biennial, Λυών (2009). Center of Contemporary Art Σέτε, Γαλλία, (2009). Kunstraum Lakeside, Klangerfurd, Αυστρία (2009).The Haifa Mediterranean Biennale, Ισραήλ (2010). Royal Academy of Arts, Λονδίνο (2010-11), Louisiana Museum of Modern Art, Δανία (2011) Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Αθήνα (2011) Musee d Art Contemporain de Marseille, Γαλλία (2012), SESC Pineiros, Sao Paulo, Βραζιλία (2012) Maribor 2012 European Capital of Culture, Σλοβενία, Palais de Tokyo, Παρίσι,Γαλλία (2012)( 2012-2013) SOUZY TROS, Αθήνα (2012 – 2013)