Παράλληλα διεμήνυσε τον Τ.Λιου την ανάγκη παρέμβασης των ΗΠΑ στο ΔΝΤ προκειμένου να καμφθεί η αδιαλλαξία του οργανισμού τώρα που οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται στην πιο κρίσιμη στιγμή.
ΟΤ.Λιού συμφώνησε στην ανάγκη επίτευξης μιας συμφωνίας το ταχύτερο δυνατό.
Ο πρωθυπουργός Α.Τσίπρας μέσω ανάρτησης σε διαδικτυακό χώρο εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα να φθάσουμε σε λύση.
Πιο συγκεκριμένα έγραψε σε προσωπικό του λογαριασμό: "Eχθες και σήμερα βρεθήκαμε στη Ρίγα της Λετονίας. Mπορούμε σύντομα να φτάσουμε σε σταθερή μακροπρόθεσμη & βιώσιμη λύση χωρίς τα λάθη του παρελθόντος". αναφέρεται στην ανάρτηση, η οποία καταλήγει: «Η Ελλάδα θα επιστρέψει με συνοχή στην ανάπτυξη».
Βέβαια στα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης περιλαμβάνονται και σχέδια "ανάγκης" τα οποία είτε μπορούν μπουν σε εφαρμογή σε περίπτωση που οι δανειστές εξακολουθήσουν να αρνούνται τα αυτονόητα, είτε ακόμη και αν επιτευχθεί "λύση".
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με την Κίνα για δάνειο ύψους 10 δισ. δολαρίων με «εγγύηση» την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την παραχώρηση του 51% του ΟΛΠ στην Cosco!
Απόδειξη του πόσο σημαντικό θεωρούν να πάρουν τον πλήρη έλεγχο του λιμανιού του Πειραιά, οι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι της Κίνας συνάρτησαν άμεσα την υπόθεση του δανειακής χρηματοδότησης που ζήτησε η ελληνική πλευρά με την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ από την κινεζική εταιρεία. Εννοείται ότι αυτή η «ρήτρα» δεν θα ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, παρόλο που έχει «κλειδώσει».
Ποια η χρησιμότητα ενός τέτοιου δανείου σε αυτή τη συγκεκριμένη φάση των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές; Διπλή, όπως εξήγησε ανώτατος κυβερνητικός αξιωματούχος:
Στην περίπτωση που υπάρξει συμφωνία ολιγόμηνης παράτασης του υπάρχοντος προγράμματος (μέχρι τον Σεπτέμβριο), αυτά τα 10 δισ. ευρώ θα είναι ένα καλό εφεδρικό κεφάλαιο απέναντι στην πιθανότατη -αν όχι σίγουρη- τακτική των δανειστών να εκταμιεύουν με τη μέθοδο του «στάγδην βραδέως» την αναγκαία για το ελληνικό Δημόσιο χρηματοδότηση, αλλά και ένα πολύ χρήσιμο αποθεματικό ανάγκης για να αντέξει η ελληνική κυβέρνηση την πίεση της διαπραγμάτευση για τη συνολική συμφωνία.
Στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία, η χρησιμότητα του «πακέτου» είναι αυτονόητη.
Μόλις η συμφωνία ολοκληρωθώ θα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό άνοιγμα νέων δρόμων στην εξωτερική χρηματοδότηση της χώρας, με μεγάλες οικονομικές και γεωπολιτικές συνέπειες.
Δεν είναι όμως μόνο οι Κινέζοι. Τον σκληρό ανταγωνισμό Γερμανίας, Κίνας και Ρωσίας να αγοράσουν όσα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας μπορούν περιγράφει σε χθεσινό του άρθρο το Newsweek.
Σύμφωνα με την συντάκτρια οι τρεις χώρες επιδιώκουν να πάρουν όσες περισσότερες σημαντικές υποδομές μπορούν ,όπως για παράδειγμα αεροδρόμια ,λιμάνια και δημόσιες επιχειρήσεις.
Κάπως έτσι η κινεζική COSCO είναι βέβαιο ότι θα πάρει το 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και η γερμανική Fraport τα περισσότερα τουριστικά αεροδρόμια της χώρας.
Σε ότι αφορά τον λιμένα της Θεσσαλονίκης 7 εταιρείες έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον μεταξύ των οποίων βρίσκονται η βρετανική P&O Steam Navigation Company, η ρωσική Russian Railways και η International Container Terminal Services, του Φιλιππινέζου επιχειρηματία Enrique K Razon.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr