Wednesday, March 8th., 2017
Γιορτές μνήμης για τα 70 χρόνια
της Ενσωμάτωσης
Ημερομηνία
Ενημερώθηκε 07/03/17 10:19
Οι εκδηλώσεις κορυφώνονται σήμερα, με δοξολογίες και παρελάσεις στα νησιά μέσα σε ανάλογο κλίμα συγκίνησης.
Μεγάλη αναμένεται, όπως κάθε χρόνο, να είναι και η συμμετοχή του κόσμου στις εκδηλώσεις, καθώς και των εκπροσώπων των τοπικών αρχών.
Ο σημερινός εορτασμός στη Ρόδο θα κορυφωθεί στις 11 το πρωί με την παρέλαση, ενώ στις εκδηλώσεις πρόκειται να παραστούν η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Φ. Γεννηματά και ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κ. Β. Λεβέντης.
Στην Κάλυμνο πρόκειται ως γνωστόν να παραστεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος.
Στο μήνυμά του ο περιφερειάρχης Δωδεκανήσου κ. Γ. Χατζημάρκος, αναφέρει τα εξής:
«Τιμούμε σήμερα την συμπλήρωση 70 χρόνων από την Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στον Εθνικό Κορμό.
Είναι η μέρα που φέρνει όλους ενώπιον της ιστορίας του τόπου μας. Η ιστορία δεν είναι χρήσιμη επειδή διαβάζει κανείς εκεί το παρελθόν, αλλά επειδή μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον. Η ιστορική μνήμη για να μείνει ζωντανή, χρειάζεται συνέχεια. Απαιτεί το απτό αποτύπωμά της στο σήμερα.
Η Ελλάδα μεγάλωσε χάρη στα Δωδεκάνησα. Η σημερινή ιδιάζουσα συγκυρία με όσα κρίσιμα διακυβεύονται στα νησιά μας, καλεί τους νησιώτες να συνεχίσουν να υπηρετούν τις αξίες που ορίζουν την ταυτότητά τους και την πατρίδα να ανταποκριθεί στο ιστορικό της χρέος».
ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΡΟΔΟΥ, ΦΩΤΗ ΧΑΤΖΗΔΙΑΚΟΥ για την 70ή επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα
«Η Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα, στις 7 Μαρτίου 1948 σφράγισε την ιστορία της Ελλάδας και καθόρισε την στρατηγική γεωπολιτική της θέση. Ήταν η ημέρα της δικαίωσης των αγώνων και των θυσιών του δωδεκανησιακού λαού. Η χαρά των Δωδεκανησίων για την Ένωση με τη Μητέρα Ελλάδα μπορεί να περιγραφεί από ένα απόσπασμα του αείμνηστου Ροδίτη δασκάλου Φώτη Βαρέλη: “Απόψε κρυφομίλησε η λευτεριά με μένα. Πάψετε Δωδεκάνησα, να ’στε συλλογισμένα».
Κάθε λέξη ένα δικαίωμα υπεράσπισης των αγώνων των Δωδεκανησίων. Κάθε στίχος σύμβολο ελπίδας, ελευθερίας, ειρήνης. ΄Ενας στίχος- μήνυμα για τις προκλήσεις του σήμερα. Αυτό είναι το μήνυμα της Επανενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Μητέρα-Ελλάδα.
Οι αγώνες των Δωδεκανησίων, μας εμπνέουν και μας διδάσκουν. Στεκόμαστε περήφανοι στην ιστορία μας και τιμούμε τις θυσίες των ηρώων μας, ανώνυμων και επώνυμων, που με τόσα δάκρυα και αίμα πότισαν την Ελληνική Γη και τα άλλα μέτωπα των αγώνων τους.
Σήμερα, ο εορτασμός της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα, αποτελεί ένα ιστορικό αναστοχασμό των Δωδεκανησίων για το παρόν και το μέλλον των Δωδεκανήσων, γιατί η ιστορία κάθε τόπου, κληροδοτεί αξίες και διδάγματα, τα οποία πρέπει να αποτελούν τον φάρο και να καθοδηγούν τις επόμενες γενιές στους στόχους και στα οράματά τους. Τα Δωδεκάνησα, στην ευαίσθητη αυτή γεωπολιτική θέση, ασκούν κυρίαρχο ρόλο και δίνουν το δικαίωμα στην πατρίδα μας να αξιώσει τον απαιτούμενο σεβασμό και την δύναμη του ρυθμιστή των διεθνών εξελίξεων».
ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΣ: ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΕΡΑ
Ο Δημήτριος Θ. Κρεμαστινός Αντιπρόεδρος Ε’ της Βουλής των Ελλήνων, θα παραστεί στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ρόδου για την επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα, εκπροσωπώντας την Βουλή των Ελλήνων και τον Πρόεδρό της κ. Νικόλαο Βούτση. Αναφερόμενος στην επέτειο ο Αντιπρόεδρος της Βουλής Δημήτριος Κρεμαστινός προέβη στις παρακάτω δηλώσεις:
«Σήμερα, τιμούμε μια πραγματικά ιστορική μέρα. Τα Δωδεκάνησα που πάντα διατήρησαν την ελληνική τους ψυχή ενάντια στις καταπιέσεις των αλλεπάλληλων κατακτητών τους, Σαρακηνών, Βενετών, Ιωαννιτών Ιπποτών, Οθωμανών, Ιταλών, Γερμανών και Άγγλων, επιτέλους μετά από αιώνες παραχωρήθηκαν στην μητέρα πατρίδα. Δεν άρκεσαν το ολοκαύτωμα της Κάσου και οι ανθρωποθυσίες των Δωδεκανησίων σε κάθε εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα για να ενωθεί η Δωδεκάνησος με τη μητέρα πατρίδα.
Η διεθνής διάσκεψη των νικητών συμμάχων στο Παρίσι, προκειμένου να αποφευχθεί η κάθοδος της Σοβιετικής Ένωσης στη Μεσόγειο παραχωρώντας σε αυτήν τη Λέρο την οποία είχε ζητήσει ο Υπουργός Εξωτερικών Μολότωφ, ομόφωνα παραχώρησε τα Δωδεκάνησα στην Ελλάδα μετά από εισήγηση του ίδιου του Μολότωφ, προς έκπληξη των πάντων. Έτσι, η αγγλική σημαία που επί τρία χρόνια κυμάτιζε στον ιστό του Δημαρχείου της Ρόδου, υποστάλθηκε επισήμως την 7η Μαρτίου του 1948 για να γίνει η έπαρση της γαλανόλευκης. Έτσι, η Αγγλία «αναγκάστηκε» να εγκαταλείψει τα Δωδεκάνησα.
Σήμερα, τείνουμε χείρα φιλίας και κλάδον ελαίας στους γείτονές μας, απαιτώντας να μείνουμε πιστοί στις συνθήκες τις οποίες υπέγραψαν οι μεγαλύτεροι πολιτικοί των χωρών μας, ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Κεμάλ Ατατούρκ. Συνθήκες οι οποίες εξασφάλισαν μέχρι σήμερα διαρκή ειρήνη και την οποία υπονομεύουν, δυστυχώς, άφρονες φωνές για πολιτικούς λόγους εσωτερικής κατανάλωσης.
Οι φωνές αυτές πρέπει άμεσα να απομονωθούν γιατί σιγά-σιγά δηλητηριάζουν τους λαούς μας. Η εξωτερική πολιτική ασκείται υπεύθυνα από τα αρμόδια Υπουργεία των Εξωτερικών και επί ουσιαστικών διαφορών τα πολιτισμένα κράτη προσφεύγουν στα διεθνή δικαστήρια.
Οι Δωδεκανήσιοι αποτελούν παράδειγμα συμβίωσης των δύο λαών μας. Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, επί τόσους αιώνες κατάφεραν να ζουν ειρηνικά και αδελφικά, ανεξάρτητα από την εκάστοτε κρατούσα εξουσία.
Το σημερινό μας μήνυμα είναι να διασφαλιστεί η ειρήνη, πάση θυσία, και η συνεργασία την οποία επιθυμούν οι λαοί μας, Έλληνες και Τούρκοι. Επιθυμούμε η Τουρκία να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση ούτως ώστε οι απαράδεκτα υψηλοί εξοπλισμοί των δύο κρατών να ελαττωθούν και να επικρατήσουν συνθήκες κοινωνικής ευημερίας η οποία θα βελτιώσει το επίπεδο ζωής των φτωχότερων τάξεων των λαών μας.»
ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ Β. ΥΨΗΛΑΝΤΗ
Ο τ. Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης απεύθυνε το ακόλουθο μήνυμα με την ευκαιρία της 70ης Επετείου της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου.
«Με την ευκαιρία της 70ης Επετείου της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου, στον εθνικό κορμό, εκφράζω ευλαβικά τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου σε όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία και την προκοπή τους. Η σημερινή συγκυρία κάνει επιτακτικότερη την εθνική επαγρύπνηση και συνέγερση για τη θωράκιση των νησιών μας, την επιβίωσή τους αλλά και την προοπτική που αξίζει σ’ αυτά και στους Δωδεκανήσιους.
Η οικονομική τους αποδυνάμωση με την κατάργηση εξισορροπητικών μέτρων, εθνικών και κοινοτικών, που τους έδιναν οξυγόνο και δύναμη, όπως οι μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α, αποτελούν πράξεις εθνικής αφροσύνης που χρεώνονται ανενδοίαστα στη σημερινή κυβέρνηση. Αποδυνάμωση είναι και η υπόσχεση γενναίων παρεμβάσεων δίχως όμως αντίκρισμα, όπως επίσης και η τακτική της απόκρυψης των πραγματικών αναγκών και προβολή και επιδίωξη των δευτερευόντων ως σημαντικών.
Η άμεση αποκατάσταση αυτών που χάθηκαν, προηγείται ακόμα και μιας αναγκαίας συνεκτικής και όχι αποσπασματικής εθνικής στρατηγικής για την ακριτική Δωδεκάνησο. Δεν είναι απλά ιστορικό μας χρέος, αλλά και βασικοί όροι της επιβίωσης μας».
ΜΗΝΥΜΑ ΙΩΑΝΝΗ ΠΑΠΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 7η ΜΑΡΤΙΟΥ
«Η σημερινή ημέρα, αποτελεί μια ξεχωριστή επέτειο για όλους τους Δωδεκανήσιους.
Πέρα από τα ιστορικά στοιχεία και τους λόγους για τους οποίους τιμούμε σήμερα αυτή την ημέρα, οι φετινοί εορτασμοί αποκτούν ακόμη μια μεγαλύτερη βαρύτητα καθώς η Βουλή των Ελλήνων αποφάσισε να ανακηρύξει το 2017 ως «Έτος Δωδεκανήσου».
Για εμάς, όλους τους Δωδεκανήσιους, αυτό όμως δεν αποτελεί μια τιμή. Αποτελεί μια «επιβαλλόμενη τιμή» και «αυτονόητη ευθύνη» την οποία απαιτείται να αναλάβει η Ελληνική Πολιτεία –ανεξαρτήτως κυβερνήσεων- απέναντι στα νησιά μας, απέναντι στην Δωδεκάνησο. Μετά από πολλά χρόνια, πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, η επέτειος της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Μητέρα Πατρίδα, ήρθε –επιτέλους- στο προσκήνιο και τιμήθηκε δεόντως στο ‘Nαό της Δημοκρατίας’ που είναι το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Ωστόσο, η τιμή δεν μπορεί να μείνει στα λόγια αλλά απαιτεί και δράσεις. Η νυν κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν ενδιαφέρεται για τους νησιώτες, αφού ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το 2015 (όντας αντιπολίτευση, τότε) ενώ δεσμευόταν για την διατήρηση των μειωμένων συντελεστων ΦΠΑ, τελικά τους κατάργησε χωρίς δεύτερη σκέψη –συναινώντας στα αιτήματα των δανειστών.
Να θυμίσουμε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δώσει μάχες για την διατήρησή τους προσπαθώντας να βρει ισοδύναμα.
Σήμερα, εν έτει 2017, μετά από 7 ολόκληρα μνημονιακά χρόνια, η Δωδεκάνησος όχι μόνον δεν έχει την θέση που της αξίζει αλλά και δεν εκτιμάται η προσφορά των νησιωτών στην χώρα. Τα έσοδα από τον τουρισμό που προσφέρει στο ΑΕΠ, την συνεισφορά στις θέσεις εργασίας, στον παραγωγικό ιστό της κοινωνίας, στο προσφυγικό αλλά και στους εθνικούς λόγους καθώς οι νησιώτες μας, επέλεξαν να φυλάνε Θερμοπύλες στα ακριτικά όρια της Ευρώπης.
Και αντί να δοθούν κίνητρα και ελαφρύνσεις στα νησιά μας, συνεχίζονται τα ‘χτυπήματα κάτω από την μέση’. Η νυν κυβέρνηση αλλά και όλα τα πολιτικά κόμματα, οφείλουν, λοιπόν, σήμερα να καταλάβουν την σημασία του ρόλου που έχει η Δωδεκάνησος για την Ελλάδα.
Και σήμερα, γιορτάζοντας με λαμπρότητα τη συμπλήρωση 70 ετών από την Ενσωμάτωση, είναι καλό να θυμόμαστε όλοι –και κυρίως αυτή η κυβέρνηση- ότι κάποιοι οφείλουν και πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους νησιώτες.
Χρόνια Πολλά σε όλους!
Ιωάννης Κ.Παππάς».