Στην Ουάσινγκτον οι πρωθυπουργοί μας πάνε πάντα μ΄ένα “δώρο”! Ο Τσίπρας τα F-16, ο Μητσοτάκης τα F-35
«Εάν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες θα εξετάσουμε σοβαρά την αγορά F 35 γιατί είναι τα πιο έτοιμα και σύγχρονα της αγοράς», δήλωσε ο πρωθυπουργός χθες κατά τη διάρκεια συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.
Τα F-35, είναι όντως τα πιο έτοιμα αεροσκάφη 5ης γενιάς και προφανώς είναι τα πιο σύγχρονα γι΄αυτό το λόγο…
Το ερώτημα που έχει τεθεί είναι αν “μας κάνουν”. Αν ταιριάζουν σ΄ αυτό που καλείται να υπηρετήσει η ΠΑ…
Και το ερώτημα δεν το θέτει το Militaire.gr, το οποίο όπως έχουμε γράψει “δεν γνωρίζει τίποτα κάθε πρωί που ξεκινά, αλλά ρωτά να μάθει αυτούς που ξέρουν”. Το ερώτημα το θέτουν αεροπόροι και άνθρωποι που γνωρίζουν τη τεχνολογία. Αυτά για όσους θεωρούν τους εαυτούς τους ειδικούς παντογνώστες…
Αρκεί να διαβάσει κάποιος τα πολλά μηνύματα που εστάλησαν στη σελίδα του Militaire.gr στο facebook, για το χθεσινό μας άρθρο “Τα 3 όχι της Ελλάδας στο F-35, η κατάρριψη μύθων και μερικές εύλογες απορίες”, για να καταλήξει στα ερωτήματα που κάποιος θα πρέπει να μας απαντήσει:
•Είναι αεροσκάφος “πρώτου πλήγματος” το F-35;
Προφανώς η απάντηση είναι ναι.
•Έχουμε υιοθετήσει το δόγμα του “πρώτου πλήγματος”;
Απ΄ όσο ξέρουμε όχι. Αν γνωρίζουν κάτι διαφορετικό οι “φωτεινοί παντογνώστες” να μας το πουν.
•Κι αν η Ελλάδα χρειαστεί να κάνει επιθετικά πλήγματα;
Στις αποθήκες της Πολεμικής Αεροπορίας υπάρχουν εξαιρετικά αποτελεσματικά όπλα. Συντήρηση χρειάζονται, για την οποία παραδόξως μέχρι πολύ πρόσφατα ελάχιστοι έγραφαν και συμπεριλαμβανόμαστε σ΄ αυτούς. Επίσης εντύπωση προκαλεί ότι τα τελευταία χρόνια και οι ηγεσίες της ΠΑ δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία.
•Γιατί άλλες ευρωπαϊκές χώρες επέλεξαν το F-35, χωρίς να αντιμετωπίζουν κίνδυνο όπως η Ελλάδα;
Γιατί αυτές οι χώρες έχουν αποδειχτεί πρόθυμες στο παρελθόν και πιθανότατα παραμένουν πρόθυμες να ΄χουν συμμετοχή σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ ή των ΗΠΑ και θέλουν να έχουν αεροσκάφη “πρώτου πλήγματος”. Η Ελλάδα ως γνωστόν δεν συμμετείχε ποτέ σε τέτοιες επιχειρήσεις και ελπίζουμε να τηρήσει την ίδια στάση και στο μέλλον.
•Μπορεί να ανταποκριθεί στην καθημερινότητα της ΠΑ, με τις αναχαιτίσεις το F-35;
Προφανώς δεν πρόκειται να αγοραστεί γι΄ αυτή τη δουλειά.
•Ποιο θα ΄ναι το κόστος αγοράς του F-35;
Υπολογίζεται ότι η τιμή του θα διαμορφωθεί τελικά την επόμενη 5ετία στα 80.000.000 δολάρια ανά αεροσκάφος.
•Πόσο είναι το κόστος χρήσης του ανά ώρα;
44.000 δολάρια. Η ερώτηση αν αντέχει η Ελλάδα τέτοιο αεροσκάφος, είναι νομίζουμε περιττή.
Δεν θα αναφερθούμε στις “παιδικές ασθένειες” του αεροσκάφους που ακόμη επιδιορθώνονται. Δεν θα αναφερθούμε στο πόσο “αόρατο” είναι ή δεν είναι. Δεν θα ανοίξουμε τώρα το θέμα του ελέγχου που θα μπορούν να ΄χουν ή να μην έχουν οι ΗΠΑ στους κωδικούς του.Και σε πολλά άλλα που θα συζητηθούν έτσι κι αλλιώς, αφού θεωρούμε περίπου βέβαιο ότι η Ελλάδα θα μπει στη διαδικασία αγοράς του F-35.
Θα αναφερθούμε όμως στα αυτονόητα για το μέσο πολίτη, αλλά όχι για τους εκάστοτε κυβερνώντες:
•Γιατί πρέπει η Ελλάδα διαρκώς να μην έχει εναλλακτικές λύσεις στις αγορές εξοπλισμών της και πρέπει να “εγκλωβίζεται” σε λύσεις “σωτήριες” που της επιβάλλουν;
•Γιατί μονίμως μας “πουλάνε” όπλα και σχεδόν ποτέ δεν αγοράζουμε; Δηλαδή, γιατί παίρνουμε ότι θέλουν οι άλλοι κι όχι ότι χρειαζόμαστε εμείς;
•Στη προκειμένη περίπτωση των F-35… Είναι δυνατόν να πάμε σε οποιαδήποτε διαπραγμάτευση έχοντας αποδεχτεί ότι είναι η μοναδική μας λύση και δεν κοιτάμε οτιδήποτε άλλο;
•Υπάρχει κάτι άλλο θα πείτε; Πολλά υπάρχουν, αρκεί πρώτα απ΄ όλα να απαντήσουμε στο ερώτημα τι αεροπορία χρειαζόμαστε. Τι αεροπορία θέλουμε. Όταν απαντήσουμε σ΄ αυτά τα ερωτήματα με καθαρά επιχειρησιακά κριτήρια, νομίζουμε ότι θα διαπιστώσουμε ότι τα “μονοπώλια” είναι μύθος.