"....Ένα ακόμη μέτρο που εξετάζεται είναι η επιβολή ενός ειδικούς τέλους για την συνδρομητική τηλεόραση και την παροχή υπηρεσιών ιντερνέτ που προσφέρονται είτε αυτούσια είτε ως πακέτο υπηρεσιών από τις εταιρίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης εξετάζεται και η αναπροσαρμογή του τέλους κινητής τηλεφωνίας...."
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του enikonomia.gr, τα μέτρα με τα οποία η Ελλάδα θα διασφαλίσει την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ (6,5 δισ. ευρώ) το 2018 βρίσκονται ακόμη στην πρώτη τους ανάγνωση και θα πρέπει να γίνουν αποδεκτά τόσο στην ουσία τους όσο και στην απόδοσή τους από τους δανειστές.
Στην πρώτη συζήτηση που έγινε την προηγούμενη Παρασκευή για το κενό 2016 -2018 έπεσαν τα πρώτα από αυτά τα μέτρα στο τραπέζι των συζητήσεων.
Η επιβολή του τέλους 0,05% σε όλες τις τραπεζικές συναλλαγές με στόχο την είσπραξη πρόσθετων εσόδων 500 εκ. ευρώ συναντά την έντονη αντίδραση των δανειστών. Μάλιστα σημείωσαν ότι δεν μπορεί από την μια να προσπαθεί το υπουργείο Οικονομικών να επιβάλλει την χρήση του πλαστικού χρήματος συνδέοντας τις ηλεκτρονικές τραπεζικές δαπάνες και την ίδια ώρα να αυξάνει το κόστος των συναλλαγών.
Πιο θετική είναι η τρόικα στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και της φορολόγησης των ΙΧ. Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνει ένα σταθερό τέλος για όλους (πχ.100 ευρώ) και παράλληλα την αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα ώστε να εισπράττονται περισσότερα από το 1,1 δισ ευρώ που είναι τα πάγια ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει το λίτρο καυσίμου να αυξηθεί κατά περίπου 20 λεπτά για να καλυφθεί το ποσό αυτό χωρίς βέβαια να υπολογίσει κάποιος την μείωση της κατανάλωσης, την φοροδιαφυγή και την απότομη αύξηση των τιμών των καυσίμων που θα κάνει τις τιμές λιανικής για τα υγρά καύσιμα απαγορευτικές.
Υψηλότεροι συντελεστές ή και αύξηση της προκαταβολής φόρου για την μεγάλη ακίνητη περιουσία, για την κάλυψη της διαφοράς των 350 εκ. ευρώ που προκάλεσε η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων πριν από δύο μήνες.
Ένα ακόμη μέτρο που εξετάζεται είναι η επιβολή ενός ειδικούς τέλους για την συνδρομητική τηλεόραση και την παροχή υπηρεσιών ιντερνέτ που προσφέρονται είτε αυτούσια είτε ως πακέτο υπηρεσιών από τις εταιρίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης εξετάζεται και η αναπροσαρμογή του τέλους κινητής τηλεφωνίας.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και το φορολογικό πακέτο με την νέα κλίμακα φόρου και εισφοράς αλληλεγγύης η απόδοση του οποίου υπολογίζεται στα 1,3 δισ. ευρώ ως πρόσθετη απόδοση από 400 - 450 εκ. που υπολογίζονταν η απόδοση της πρώτης πρότασης του οικονομικού επιτελείου.
Δεν τα βρίσκουν ούτε για το 2015
Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που είναι επίσης ανοιχτό είναι και το θέμα της πρόβλεψης για τους δημοσιονομικούς στόχους και το ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας που έχει για την ώρα κολλήσει στο 2015.
Η χθεσινή έκρηξη του ΓΓ δημοσιονομικής πολιτικής κ. Φραγκίσκου Κουτεντάκη αποκάλυψε ότι παρά το ότι υπάρχουν πλέον σίγουρα στοιχεία ότι το 2015 έκλεισε με πρωτογενές πλεόνασμα τουλάχιστον 0,2% του ΑΕΠ το ΔΝΤ επιμένει στην δική του εκτίμηση για πρωτογενές έλλειμμα 0,6 % του ΑΕΠ.
Σε συνδυασμό με την αξιολόγηση που βρίσκεται σε εξέλιξη θα πρέπει να επανεξεταστεί η απόδοση των μέτρων ύψους 4,2 δις ευρώ που έχουν προγραμματιστεί για φέτος και να συμπληρωθούν με νέα μέτρα για να βγαίνει ο λογαριασμός.
Ακόμη πιο δύσκολη άσκηση είναι η πρόβλεψη για τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας αφού όσο περισσότερα μέτρα αποφασιστούν τόσο θα μειωθεί και η κατανάλωση καθώς μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος θα γίνει φόρος.